23 Temmuz 2017 Pazar

BLOGGER'I TANIMAK VE BLOGGER'IN GELECEĞİ


Blogger'ı tanımak için kısa tarihinden başlamak gerekir diye düşünüyorum. Blogger başlangıçta Pyra Labs tarafından 1999 yılında oluşturuldu. Temel olarak bugün olduğu gibi aynı amaçla başlatılmıştı. 2003 yılında Google Blogger'ı bünyesine kattı. Google Blogger'a sahip olduğu zaman, bugünkü kadar kullanıcı dostu değildi. 2006 yılında Google sayfalarını yeniden tasarlayarak yeni bir yaklaşım ortaya koydu. Bu yaklaşım çok etkili oldu ve birçok kişi blog yazarı olmayı ve blogger olmaya yöneldi.
Web ve login kelimelerinin kısaltması olarak ortaya çıkan blog kavramı insanların ilgisine yol açtı. Webde login olmak sadece insanların değil, blogger açısından da güzel bir gelişmeydi ancak beraberinde bazı zorlukları getirdi. Cinsel içerik sorunları ve yetkisiz girişler sorun olarak ortaya çıkmaya başlamıştı. 2015 yılına gelindiğinde Google politikalarını güncelledi ve bu içerikleri yasakladı. Artık yeni denilebilecek bir döneme girilmiş oluyordu.

Peki biraz daha yakından tanımak gerekirse nedir bu Blogger? Blogger'ı Google'ın online yazılımı olarak özetlemek mümkün. Blogger'ı bir blog oluşturmaya imkan sağlayan bir platform, içinde bir çok blog sayfası barındıran bir platform. Bir blogu da veritabanı ve web sitenin akıllı bir birleşimi olarak ifade etmek yerinde bir tanımlama olacaktır.

Blogger platformunu kısaca tanımladıktan sonra gelelim neden insanların bir blog oluşturmak için blogger'ı yoğun bir şekilde tercih ettiğine bakalım...Başlıca nedeni, bir blog sayfası oluşturmanın ücretsiz olması... Google'ın arama sonuçlarında desteklemesi, tarayıcılarda sorunsuz çalışması diğer tercih nedenleri. Blogger, blog sayfalarında küçük bir alanda reklam yayınlama karşılığında blog sayfalarının ücretsiz olarak barındırmayı (ücretsiz hosting sağlamayı) amaçlamaktadır. Reklam almayı kabul edip etmemek size bağlı. Reklam almak istemeseniz de blog sayfanız kapanmaz. Ancak reklam almak isteseniz bile belli bir görüntülenme sayısına ulaşmanız gerekir. Konuya dönecek olursak kısacası Blogger, reklam verme karşılığında bu  platformu oluşturmuş durumda. Blogger'ın geleceği her zaman merak konusu olmuştur. Öyle görünüyorki Blogger'ın geleceği, blog sayfalarında yayınlanması için reklam verenlerin verdiği reklam gelirlerinden Blogger'ın elde edeceği kazanca bağlı gibi görünüyor. Böylesine büyük bir platformun tamamen ortadan kaldırılması söz konusu olmasa bile, verilen desteğin geri çekilmesi ve geliştirilmesinin durdurulması söz konusu olabilir. Tabiki tüm bunlar varsayımlar Ben, ileriki zamanlarda Google'ın Blogger'ı daha da ileriye taşıyacağını düşünenlerdenim. Aşağıdaki bu yılın temmuz ayına ilişkin veriler de Blogger'ın sayfa sayısındaki artışta %12 'lik bir oranla en fazla artışı gerçekleştirdiğini gösteriyor. Detaylı inceleme için bu bağlantıdan oranlara bakabilirsiniz.

resim




Blogger platformu birçokları için bol sıfırlı bir kazanç kaynağı olmanın ötesinde daha çokları için bir yaşam tarzı. geçmiş deneyimlerin saklandığı, günlüklerin tutulduğu, duygu ve düşüncelerin paylaşıldığı bir mecra. Google'ın Blogger'dan vazgeçmesi çok uzak bir ihtimal olarak görünüyor.