24 Temmuz 2017 Pazartesi

İLK YAZIDA BLOGGER, C DİLİ, MİN AMADAH AM

Merhaba, Bu benim blogger platformu üzerinde ilk yazım.

Yazılarımı sadece belli bir konu üzerinde yazmayacağım. farklı konuları ele alıp her yazımda güzel bir platform oluşturmaya çalışacağım. İçinde bilgisayar bilimleri, yazılım mühendisliği, programlama da olacak, sevdiğim-hoşlandığım konu dışı şeyler de olacak. Aslında yazılarım bir kaç farklı konudan genel ve özet açıklamalar içerecek ancak yazılarım içinde yönlendirdiğim linklerde konunun detayları ve işin esasına yer vermiş olacağım. Mesela her yazımda birkaç konu ele alıp bunlara ilişkin genel ve öz açıklamalar yaptıktan sonra daha detaylı bilgiler ilgili linkin yönlendirdiği sayfada bulunacak.

İleriki zamanlarda bilgisayar bilimleri ve programlama dillerini ele alacağımız videolu derslerimiz de olacak blogumuzda. C, C++,C#, ASP, JAVA, JavaScript, PHP, HTML, CSS yazılarıma videolar eşliğinde daha açıklayıcı olacak şekilde yer vereceğim.

                                                              * * *

İlk olarak madem blogger platformunu kullanıyoruz, o halde bu platformun bizlere sağladığı imkanlardan haberdar olmamız gereklidir diye düşünüyorum. Bizlere bir kaç dakika içinde kod bilgisine ihtiyaç olmadan bir web sitesi yapma imkanı veren, hem de sunucu hizmeti için hiçbir ücret edemeye gereksinimin olmayan bu platformu bilmek ve kullanmak yararlı olacağını düşünüyorum. Dolayısıyla bu günkü yazımın bir kısmını Bloggerı tanımak başlığıyla bu konuya ayırdım.

ikinci olarak, C programlama ile ilgili giriş mahiyetinde bir yazıya yer vereceğim. C dili, günümüzün en çok tercih edilen modern programlama dillerine temel teşkil eden bir dildir ve programlamaya yeni başlayan için bu dili bilmek önemli ve gereklidir. C dilinin tarihçesi ve yapısı başlığı altında ilgili yazıyı okumanızı öneririm. ...

Bugün için iki yazı yeter. Yazılarımı bu şekilde yazmayı düşünüyorum. Dediğim gibi sadece yazılar, makaleler olmayacak tabiki. İleriki zamanlarda videolu dersler de olacak. Programlama dillerini detaylı ve teorik olarak işleyeceğiz. Sadece belli programlama dillerinin bazı kodlarını bilerek, sentaksını öğrenerek programlama öğrenilemez. özellikle nesne yönelimli programlama dillerini kavrayabilmek için programlama mantığını ve temel programlama dillerini iyi bilmek gereklidir. Biz de bu gerçekten yola çıkarak C  dilinden başlamayı uygun gördük. yukarıda bağlantısını verdiğim. yazıları okumanızı tavsiye ediyorum. Yazılarımda konuları adım adım ilerleyerek işleyeceğim ve böylelikle C dilini tam olarak anlamış olacağınızı umuyorum. C dili derslerimiz bittikten sonra, C dilinde veri yapılarını göreceğiz birlikte. Sonraki adımda C#,C++, JAVA derslerini ele alacağım. 

                                                             * * *

Bu aralar dinlemekten bıkmadığım Gul PANRRA ve Atıf ASLAM düeti...
Eski bir Afgan şarkısı...Man Amadah Am:




İyi çalışmalar...